Spelbolaget: Nu ska allt vara löst igen

Av:

Publicerad:
Uppdaterad:
Foto: Natanael Johansson

100 miljoner kronor i jackpott – på V75.

Då blev det stora problem med insättning av pengar.

Efter 14 på lördagen var problemet dock löst.

– Det flesta av våra kunder stöter inte längre på några problem, säger Camilla Filipsson, presschef på ATG.

Efter en favoritbetonad rad under förra lördagens V75-omgång på Solvalla finns det i dag 100 miljoner i jackpott att spela om när Östersund bjuder på V75-

Men med knappt två timmar kvar till spelstopp går det inte att sätta in pengar på atg.se om man vill lämna in sin rad.

”För närvarande är det problem att sätta in pengar. Vi beklagar detta och jobbar för fullt med att åtgärda felet.”, skriver spelbolaget på sin hemsida.

”Maximalt förberedda”

Det är långt från enda jackpottomgången som omgärdats av tekniska problem den senaste tiden. 12 april tvingades starten på V75 skjutas upp med två timmar efter att sajten kraschat och många spelare inte kunde lämna in sina kuponger. Liknande problem uppstod även på uppesittaromgången 23 december 2018 då det också var stor jackpott.

– Vi var maximalt förberedda på att vad som helst skulle kunna ske, men det hände ändå, vilket är bedrövligt. sa ATG:s vd Hasse Lord Skarplöth till Trav365 dagen efter fiaskot under påskhelgen.

ATG: Vi felsöker just nu

Sportbladet når Camilla Filipsson som är presschef på Spelbolaget ATG.

Hon är medveten om de problem som kunderna upplever just nu – och bekräftar att de just nu felsöker ett okänt problem.

– Det som jag kan säga är väl att bekräfta att vi felsöker just nu vad det kan bero på. Det är tråkigt när sådant här händer, men vi jobbar för fullt för att det ska åtgärdas och återkommer så fort vi vet mer, säger Camilla Filipsson, presschef på ATG.

Hur ser er arbetssituation ut i dag, med tanke på tidigare problem vid stora jackpotts?

– Vi har full bemanning som jobbar med det här och den externa belastningen från våra kunder är inte som högst nu, men vi gör allt för att åtgärda det.

Är ni oroliga för ännu ett stort problem?
– Det vi fokuserar på nu är att våra kunder ska komma tillbaka och kunna fullfölja sina spel i dag, säger Camilla Filipsson, presschef på ATG.

”Allt ska vara löst nu”

Spelbolaget ATG arbetade snabbt med att åtgärda problemet och vid 14.10 så meddelar Camilla Filipsson att problemet har hittats och att de flesta kunder inte längre stöter på några problem.

– Nu kan vi inte se att några kunder stöter på några problem, men vi kommer fortsätta att bevaka och vi släpper inte det här. Men nu ska allt vara löst, säger hon.

Publicerad:

LÄS VIDARE

ÄMNEN I ARTIKELN